FOLLOW? | DASHBOARD?
Patrick Star.
Wondering..
September 16, 2013 | 2:02 PM | 0 comments

Assalamualaikum. Sesuatu yang memikirkan tidak selalunya tepat. Tidak tahu mana yang betul dan salah. Tidak memikirkan terlalu lama tapi sudah pun melepaskan kepenatan. Selalu mencuba untuk mendalami dan menjaga hati perasaan orang lain meskipun kita sendiri tidak menjaga hati. Ujian yang aku alami ini selalu menduga aku. Kalau itu runtuh, perasaan orang lain pun akan berderai. Tidak lama pun dia muncul. Dia muncul membuatkan hati aku rasa dicuri dan telah jatuh hati kepadanya. Tapi sedangkan hati aku kepada orang lain. Sekarang ini, aku rasa mahu putus dengannya. Mungkin dalam permikiran berkata, "kenapa begitu? Dia kan sudah lama menunggu engkau?"

Teruskan, hari demi hari. Aku harapkan dia rindu aku. Bila diperiksa semula perbualan itu. Dia memang rindu. Tapi aku tidak boleh memberi harapan kepada dia. Lalu menjawab dengan bergurau. Tapi sekarang ini hubungan kami jarang tegur-menegur. Aku boleh tegur kau tapi dia? Lebih baik aku meneruskan langkah ataupun satu langkah ke belakang untuk melalui semua ini. Biarpun rindu yang selalu menyelamkan aku, aku terima.

Older Post | Newer Post

Tagboard




Credit



Basecode by : Jaja
Re-edit by : Athira Zaidi
Background by : Husna