FOLLOW? | DASHBOARD?
Patrick Star.
Me is a owner :)
May 31, 2013 | 2:56 PM | 0 comments
*muka sengal saya :P

Hi assalamualaikum :) Saya pemilik blog ini. Tak cantik, bersepah, tak cute pun. Eh? kenapa nak cerita sekarang. Tidak. Tapi saya teringin ceritakan kenangan zaman dahulu-kala saya. #throwback orang kata. Well. Tak kisah pun kan? hehe. Sememangnya saya sangat sayangkan kenangan. Kenangan membuatkan kita menjadi kuat dalam diam. Maksudnya, Kenangan manis atau pahit ini kadang-kadang membuatkan kita tersenyum tanpa kita sedari. Selain itu, kita juga akan mempelajari kesilapan yang lalu. Tapi itu mungkin bagi saya. Tidak tahu pula anda :D

As a owner, Saya nak menceritakan semasa saya ber-tingkatan 1 xD Entahlah. Tetiba terfikir zaman mentah-mentah ni. Tapi aku dulu memang comel :P HAHAHHA. *tampar muka sendiri* Dahulu, aku sekolah dekat Batu Pahat, Johor. Nama sekolah itu pula Datin Onn Jaafar. Yes, mula-mula aku memang taknak pergi sana, taknak sekolah sana, Taknak pun duduk sana. Kononnya taknak tinggalkan kawan-kawan aku dekat Puchong tu. Tapi kena pergi juga, Mama paksa aku dengan adik aku. Dalam masa yang sama juga Mama kena jagakan Kakak angkatnya sakit. That's mean aku pun kena ambil berat jugalah.

Then, first day sekolah aku tengok sekolah tu. Ramai sangat melayu. Manakala, perempuan islam pula memakai tudung. Yeee, time tu pun aku pakai tudung. Cara memaksa. Sebab semasa aku darjah 6 ke bawah. Aku sekolah Cina. Tudung tu aku tak pernah memikirkan langsung. Tapi, disebabkan aku dah sekolah dekat sana. Aku sedikit halim :P hahhaaa. Bolehlah. Kawan-kawan semua ajar macam mana tutup aurat. Hehehe. Paling best dekat sana. Aku dapat first love xD Pandangan pertama aku juga. Kenapa pandangan pertama? Jujurlah, time aku sekolah rendah pun aku main cinta cintun jee. Bukannya serious pun. Dengan budak cina kut xD hahaha. My first love name is Salleh. Soleh kan nama dia? hahah. Kawan baik aku Rehan kenal dia. Asal aku dengan Rehan nampak dia, mesti dia kata kat aku "eh eh, Salleh ~ " Aku pun malu mengedik-gedik. Haha. Entah kenapalah. Dan-dan pula masa tu latihan rumah sukan, aku rumah biru. Salleh pun sama. Memang terkejut sangatlah kan?

Then, masa sukan tara pula. Dia tak habis-habis nak pandang aku. Aduhai~ Hahahaha xD cukup fiiii. Teruk kau ni. Untuk pengetahuan korang. Cerita macam ini tidak semua yang bahagia. Ada kesedihannya. Kesedihannya pula, aku terpaksa balik ke Puchong semula. Masa tu, aku sangat sedih. Aku akan tinggalkan Cikgu kesayangan aku, kawan-kawan sekelas aku, Salleh, Auntie. Bertambah sayang lagi aku terpaksa meninggalkan pelajaran aku di sana. Bukanlah nak berlagak ke apa. Time tu aku memang tak percaya dengan keputusan aku. Sangat memuaskan. tapi kali itu pula aku terpaksa meninggalkannya. Then, segala aku memikirkan kenangan di Johor semasa berada di kereta yang membawa laju pergi. Aku menangis. Hehehhe. Aku takut kegembiraan itu takkan datang pada aku lagi, seperti mereka. Dioranglah mengajarkan aku erti hidup selama ni. Aku sangat menghargainya.

Then, masa dekat Puchong pula. Aku menjalinkan hubungan bersama si dia, Salleh xD Then, aku sekolah dekat Pusat Bandar. Result aku pun nak mati jugalah time tu. Tetiba aku jadi teruk dekat sana. Hahhaha. Tidak lama itu, aku pun clash dengan Salleh tu. Dalam 3, 4 bulan macam tu lah. But now, aku Sya Noor Afiqah binti Bohary, mangsa atau pelajar SPM,  memulakan nafas baru dengan si dia kawan baik aku sendiri. Alhamdulillah. Aku happy, dia happy. Faham perasaan sesama sendiri. Nama dia, aku saja yang tahu ;D Apa? Tak boleh bercinta time SPM? Hehehe. InsyaAllah. Aku dapat membahagikan masa, ruang, waktu, pelajaran, kasih sayang Allah, orang tua, kawan-kawan, dia. Kalau niat itu baik. Ia tidak akan terpadam. Ehhh? tak tak. Ia akan kekal. HAHAHHAHA. Pelik-pelik je aku niiii.

Yeah, aku kuat sebab dia juga :')

Older Post | Newer Post

Tagboard




Credit



Basecode by : Jaja
Re-edit by : Athira Zaidi
Background by : Husna